Tanathos z Kawiarni

| chamberlarp | konwentowy | zagadka | labirynt | zastraszenie | autor: Szarańcza |

Opis od autora

O GRZE
Karty postaci które czytasz należą do larpa „Kawiarnia Dusz”. Jest to specyficzna gra przeznaczona na konwenty. Trwa ponad 6 godzin i rządzi się zasadą „otwartych drzwi” – przez Kawiarnię przelewają się fale konwentowiczów odgrywających Podróżników. Szacowany czas gry jednej takiej osoby to 10-20 minut. Potem zdaje on kartę i wychodzi. Powyższe PDFy nie są jednak postaciami Podróżników, a gospodarzy. Żyjące w Kawiarni zawieszonej pomiędzy światami bóstwa przygotowują się do gry na minimum 3 tygodnie przed larpem poprzez preplay’e, współtworzenie wspomnień, integrację on-line. Zostają podzieleni na dwie ekipy obsługi. Czas gry dla każdej z nich to 3 godziny (pierwsza zmiana „wstaje do pracy”, następnie ma przerwę po 3 godzinach podczas której przekazuje informacje drugiej zmianie.) Ci, którzy chcą mogą zostać, pozostali kończą grę „idąc spać”.Szefem zmiany jest zawsze Hypnos lub Tanatos, zastępcą Ażdacha lub Miden (jeśli będzie chciał się dogadać z szefem w preplay’u). Gra toczy się w dziwnej sytuacji. Przez pierwszą część gry pierwsza ekipa obsługi schodzi “na dół” Kawiarni, a za nimi pojawia się ściana uniemożliwiająca powrót na górę. Zaginął też Laleczka. Niektórzy wiedzą co się stało, inni mogą tego nawet nie zauważyć na początku… Podczas drugiej części ekipa dowiaduje się, że Kawiarnia powoli znika i zniknie za tyle czasu, ile zostało do końca larpa. Ważną rolę gra MG grający rolę Ducha Kawiarni (AI serwera), który przekazuje skrawki dziennika Laleczki ujawniające jego motywy oraz prawdę o Kawiarni. Duch pod koniec larpa zaczyna również ostrzegać o dezintegracji serwera, a jeśli nie zostanie zresetowany, odlicza koniec larpa i zaprasza obsługę Kawiarni do zaśnięcia na wieki. Serwer-Duch daje się zresetować poprzez odgadnięcie komend napisanych w dziwnym języku (symbole w rogach kart), o którym Miden co nieco wie, a wiedział Laleczka. 

 

KONSTRUKCJA KART
Każda karta wśród obsługi jest podzielona na przeszłość, wspomnienie przyjęcia do Kawiarni, zaczątki wspomnień z innymi podczas niekończącej się służby. Dzięki temu postać ma przeszłość budującą jej postrzeganie świata (inność), następnie otrzymuje opis spotkania z managerem Kawiarni (Tanathos lub Hypnos) ustawiający ją w relacji z najważniejszą osobą zarządzającą zespołem, a potem startery umożliwiające wspólne odniesienia do chwil spędzonych razem z innymi. Podczas preplay’u ekipa obsługi wychodzi właśnie z tych starterów i kreuje pomiędzy sobą więcej wspomnień. Robią to poprzez pisane czaty, RPG, posty – jak im pasuje. Obowiązkowym etapem preplay’u jest wpisanie “pogłosek” o postaci, które mogą, lecz nie muszą być prawdziwe. Cały ten proces daje podstawy do gry. Może to być zbyt dużo, lecz gracz potrzebuje materiału nie tylko aby rozmawiać z innymi z obsługi, ale również by przeżywać spotkania z Duszami odwiedzającymi Kawiarnię. Wspomnienia nie narzucają interpretacji, ani tego jaką opinię o każdej postaci ma dana osoba. 

TA KARTA

Ażdacha, Tanathos, Hypnos i cały larp (z punktu widzenia obsługi+drugiej warstwy fabuły) został  napisany pod dictum rytmu myśli Mistrza Dukaja (Perfekcyjna Niedoskonałość, Czarne Oceany, Król Bólu) w powiewach emocji z Black Mirror.

Niektóre części kart tej trójki postaci są wspólne, przekopiowane dokładnie całymi frazami. Ponieważ każde słowo ma moc zmieniania percepcji i nadawania innego odcienia interpretacjom rzeczywistości, nie odważyłam się tych kluczowych momentów z historii świata opisać na różne sposoby. Wiele pozostałych rzeczy opisałam z punktu widzenia postaci decydując się na zmianę narracji pod dictum mindsetu bohatera. Wśród kart postaci Gości można znaleźć kilku z przyszłości, którzy mają w historii autentyczną historię (np. administratorka ciał dla wirtualnych pakietów i inni) uzupełniającą backstory Kawiarni.

Pisząc Tanathosa myślałam o jednej konkretnej osobie, którą znam; dodałam wiele emocji które wplotłam aby gracz mógł poczuć całą paletę ciekawych smaków. Dominacja, szaleństwo, cień śmierci, posępność. Uznałam, że ktoś taki jak Tanathos, który nigdy nie musiał hamować żądz będzie nieco rozpuszczony, ale nie chciałam mu dawać kompletnego szaleństwa jak Hypnosowi. Lider, ogarniacz, osoba która może sobie wykodować wszystko co chce. Pogarda do pakietów zmieszana ze świadomością, że są one ludźmi. Stoi na krawędzi przekonań, aby gracz miał możliwość zagrania ewolucji z jednej strony moralności na drugą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *